Returer och Reklamationer
Det är aldrig roligt när man inte uppfyller kundens önskemål. Men självklart försöker vi alltid göra vårt bästa för att göra alla nöjda.
Men kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka en vara.
Kunden står för portokostnaden som uppstår vid en reklamation/retur.
Portokostnaden regleras sedan i efterhand då reklamationen/returen har uppklarats.
Vid en reklamation/retur skall kunden tydligt märka upp och/eller beskriva vad som är orsaken till att produkten återsänds. Kunden måste också ange kontonummer dit eventuell återbetalning skall ske.
Då vi skall utföra brodyr på produkter,som tillhandahålls av kunden, som är nya* och produkten blir förstörd under vår tillverkning på ett sådant sätt så den inte går att reparera återbetalas hela produktens inköpspris. Produkten kan också ersättas med likvärdig produkt om kund så önskar.
Vid kläder/produkter som tillhandahålls av kunden i använt skick återbetalas endast en summa på max 100 SEK, om ingen annan överenskommelse gjorts mellan kund och Alafors Brodyr och Design i samband med beställningen.
* Förklaring: Nya produkter räknas de som anländer till Alafors Brodyr och Design i original förpackning, alternativt med eventuella ”tags” eller prislappar fortfarande fästa vid produkten. Produkten skall alltså inte vara använd eller begagnad för att kunna räknas som ”ny”.