Beställning/Frakt/Returer

Beställning

Val av motiv för brodyr;
Vi kan göra brodyrmönster av de flesta bilder eller förslag som kunden har.
Har du inget förslag kan du välja ett färdigt motiv:
Gå in på
http://www.embroiderydk.com/ klicka på "Designs". Här finns en mängd olika kategorier att öppna och därunder en massa olika motiv att välja mellan.
När du valt ett motiv kopierar du bilden och klistrar in den i ett mail som du sedan skickar till oss.
info@alaforsbrodyr.se
Priset på dessa brodyrer beror inte på storlek utan på antal stygn. Se vidare på vår flik "Priser".

För Företag och Föreningar;
Gäller din beställning ett företag eller en förening ber vi dig klicka vidare till fliken som heter "Företag & Föreningar".

För privatpersoner gäller följande;
Beställning kan ske via mail:
info@alaforsbrodyr.se   
eller telefon: 0722 - 02 06 07.

Invänta alltid bekräftelse från oss när du gjort din beställning. Bekräftelsen skickas i första hand via mail, om inte annat överenskommits.

Vi använder oss utav förskottsbetalning, vilket betyder att varorna produceras när dina pengar finns på vårt konto. Ordern är bindande från det att pengar finns på vårt konto.


Har du frågor angående beställning?
Kontakta oss så hjälper vi dig.

Alafors Brodyr och Design
Tel: 0722 - 02 06 07
Mail:
info@alaforsbrodyr.se

Viktig information!
Angående stygnsättning av motiv som kunden tillhandahåller ansvarar kunden för att rättigheterna finns till det reproducerade materialet. Alafors Brodyr och Design tar ej ansvar för rättigheterna.

Frakt

Frakt
Skall varorna skickas till dig tillkommer frakt (Postpaket alt. Brev).
Prisexempel:
Varor upp till 1 kg, 59kr
Varor från 1-2kg, 89kr

Lättare, ej skrymmande, varor upp mot 500g skickas som brev.

Vi försöker alltid eftersträva den billigaste frakten, som gynnar dig som kund bäst.

Önskar du få något skickat som REK ordnar vi självklart det.

Returer och Reklamationer

Returer och Reklamationer

Det är aldrig roligt när man inte uppfyller kundens önskemål. Men självklart försöker vi alltid göra vårt bästa för att göra alla nöjda.
Men kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka en vara.
 
Kunden står för portokostnaden som uppstår vid en reklamation/retur.
Portokostnaden regleras sedan i efterhand då reklamationen/returen har uppklarats.

 

Vid en reklamation/retur skall kunden tydligt märka upp och/eller beskriva vad som är orsaken till att produkten återsänds. Kunden måste också ange kontonummer dit eventuell återbetalning skall ske.


Då vi skall utföra brodyr på produkter,som tillhandahålls av kunden, som är nya* och produkten blir förstörd under vår tillverkning på ett sådant sätt så den inte går att reparera återbetalas hela produktens inköpspris.  Produkten kan också ersättas med likvärdig produkt om kund så önskar.

Vid kläder/produkter som tillhandahålls av kunden i använt skick återbetalas endast en summa på max 100 SEK, om ingen annan överenskommelse gjorts mellan kund och Alafors Brodyr och Design i samband med beställningen.

* Förklaring: Nya produkter räknas de som anländer till Alafors Brodyr och Design i original förpackning, alternativt med eventuella ”tags” eller prislappar fortfarande fästa vid produkten. Produkten skall alltså inte vara använd eller begagnad för att kunna räknas som ”ny”.